ДПА з фізкультури в 11 кл.


Білет № 1

1.     Дайте характеристику активній руховій діяльності, як складової здорового способу життя.
2.     Біг 30 м.
3.     Нахил тулуба вперед з положення сидячи (норматив на гнучкість).
4.     Футбол: жонглювання м’ячем.

Білет № 2

1.     Які основні вимоги до гігієни тіла, одягу, місць занять фізичними вправами.
2.     Біг 100 м.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Футбол: Удари на точність.

Білет № 3

1.     Доведіть необхідність дотримання оптимального рухового режиму для забезпечення гармонійного розвитку організму.
2.     Човниковий біг 4 х 9 м.
3.     Піднімання тулуба в сід за 1 хв.
4.     Футбол: Ведення м’яча

Білет № 4

1.     Характеристика основних  видів туризму та порядок підготовки  й проведення туристичних походів
2.     Біг 100 м.
3.     Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
4.     Волейбол: Верхня пряма подача

Білет № 5

1.     Охарактеризуйте вплив режиму харчування на розвиток організму людини.
2.     Стрибки у довжину з розбігу.
3.     Комбінація елементів з акробатики (виконання лише на техніку).
4.     Волейбол: нижня пряма подача.

Білет № 6

1.     Які умови необхідні для організації гри у баскетбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила і хід гри.
2.     Стрибок у довжину з місця.
3.     Підйом тулуба в сід з положення лежачи (руки за головою) за 1 хв.
4.     Волейбол: передача м’яча

Білет № 7

1.     Які умови необхідні для організації гри у волейбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила і хід гри.
2.     Метання тенісного м’яча на дальність.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Баскетбол: Штрафний кидок.

Білет № 8

1.     Які умови необхідні для організації гри у футбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила і хід гри.
2.     Біг 30 м.
3.     Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
4.     Баскетбол: Подвійний крок

Білет № 9

1.     Розкажіть про виникнення і розвиток легкої атлетики. Охарактеризуйте основні легкоатлетичні вправи
2.     Біг 30 м.
3.     Нахил тулуба вперед з положення сидячи (норматив на гнучкість).
4.     Футбол: жонглювання м’ячем.

Білет № 10

1.     Охарактеризуйте основні види гімнастики
2.     Біг 100 м.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Футбол: Удари на точність.

Білет № 11

1.     Охарактеризуйте механізм розвитку втоми, її фізіологічну та біологічну сутність.
2.     Човниковий біг 4 х 9 м.
3.     Піднімання тулуба в сід за 1 хв.
4.     Футбол: Ведення м’яча

Білет № 12

1.     Як надати першу допомогу при отриманні травм (забій, вивих, перелом, кровотеча тощо).
2.     Біг 100 м.
3.     Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
4.     Волейбол: Верхня пряма подача

Білет № 13

1.     Як надати допомогу при нещасних випадках на воді
2.     Стрибки у довжину з розбігу.
3.     Комбінація елементів з акробатики (виконання лише на техніку).
4.     Волейбол: нижня пряма подача.

Білет № 14

1.     Опишіть правила надання першої допомоги при обмороженнях та опіках
2.     Стрибок у довжину з місця.
3.     Підйом тулуба в сід з положення лежачи (руки за головою) за 1 хв.
4.     Волейбол: передача м’яча.


Білет № 15

1.     Дайте характеристику фізичної культури як важливої складової загальної культури людства та розкрийте поняття про фізичну вправу
2.     Метання тенісного м’яча на дальність.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Баскетбол: Штрафний кидок.

Білет № 16

1.     Поняття про здоров’я та  способи визначення рівня фізичної працездатності (рівня здоров’я)
2.     Біг 30 м.
3.     Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
4.     Баскетбол: Подвійний крок

Білет № 17

1.     Поняття про фізичні навантаження. Дозування фізичних навантажень для тренування серцево-судинної системи
2.     Метання тенісного м’яча на дальність.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Баскетбол: Штрафний кидок.

Білет № 18

1.     Назвіть та охарактеризуйте основні фізіологічні принципи тренування
2.     Стрибок у довжину з місця.
3.     Підйом тулуба в сід з положення лежачи (руки за головою) за 1 хв.
4.     Волейбол: передача м’яча.

Білет № 19

1.     Дайте коротку характеристику основних фізичних якостей
2.     Стрибки у довжину з розбігу.
3.     Комбінація елементів з акробатики (виконання лише на техніку).
4.     Волейбол: нижня пряма подача.

Білет № 20

1.     Розкрийте основні положення методики розвитку витривалості та швидкості (прудкості)
2.     Біг 100 м.
3.     Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
4.     Волейбол: Верхня пряма подача

Білет № 21

1.     Розкрийте основні положення методики розвитку гнучкості, тренування сили та швидкісно-силових здібностей
2.     Човниковий біг 4 х 9 м.
3.     Піднімання тулуба в сід за 1 хв.
4.     Футбол: Ведення м’яча

Білет № 22

1.     Характеристика правильної постави та її формування за допомогою фізичних вправ
2.     Біг 100 м.
3.     Підтягування у висі (хлопці), підтягування у висі лежачи (дівчата).
4.     Футбол: Удари на точність.

Білет № 23

1.     Розкрийте орієнтовний зміст самостійного оздоровчого заняття , основні правила самостійних занять та самоконтролю
2.     Біг 30 м.
3.     Нахил тулуба вперед з положення сидячи (норматив на гнучкість).
4.     Футбол: жонглювання м’ячем.


Методичні рекомендації
щодо проведення державної підсумкової атестації
з фізичної культури у старшій школі


Державна підсумкова атестація з фізичної культури має на меті виявити рівень фізичної підготовки випускників, перевірити знання випускників щодо фізкультурно-спортивної діяльності та вміння використовувати  їх для збереження та вдосконалення свого здоров’я.
До складання державної підсумкової атестації з фізичної культури допускаються виключно учні  основної медичної групи, які не мають медичних протипоказань.
Іспит проводитиметься за білетами, які містять одне теоретичне завдання та три залікові вправи. З трьох залікових вправ учень обирає дві для здачі нормативів. Техніку виконання третьої вправи він  демонструє та описує усно. Теоретичне запитання добирається вчителем зі „Збірника завдань для державної підсумкової атестації з фізичної культури” (Автори упорядники Дятленко С.М., Чешейко С.М.–К-П.: Аксіома, 2009. (додаток 1)). Перелік питань залежить від вивченого учнями на заняттях фізичної культури навчального матеріалу. Так, наприклад, якщо в школі не було умов для вивчення гандболу, то і запитання, які стосуються цього виду спорту у білеьах бути не може. Якщож учні мали можливість займатись плаванням чи лижною підготовкою, то це  має знайти своє відображення у питаннях атестації.
Дотримуючись  методичних рекомендацій, вчитель формує не менше 20  білетів.
До залікових вправ кожного білета входять:
1.     Вправи з легкої атлетики.
2.     Вправи з гімнастики.
3.     Вправи з ігрових видів спорту.
Білети державнгої підсумкової атестації затверджуються педагогічною радою школи.
На проведення іспиту відводиться один день. Спочатку учні складають теоретичну частину, а потім (після перерви, необхідної для перевдягання у спортивну форму) демонструють залікові вправи. Перед виконанням вправ учні самостійно проводять відповідну розминку. При виконанні фізичних вправ особлиу увагу слід звернути на дотримання правил безпеки.
На підготовку до відповіді на теоретичні питання рекомендується відводити не менше 20 хвилин. Відповіді учнів мають бути підкріплені прикладами, на основі яких вонидемонструють вміння використовувати набуті знання на практиці.
Всі завдання (теоретичне питання, два нормативи, демонстрація вправи та техніка виконання) оцінюються за чотирма рівнями навчальних досягнеь: низький рівень, середній, достатній і високий. Бали за кожне завдання відповідають рівню досягнень.

Рівень навчальних досягнень
Бали
Низький
0
Середній
1
Достатній
2
Високий
3

Таким чино, виконання всіх завдань може бути оцінено у 12 балів.
До проведення іспиту рекомендуються залікові вправи та нормативи до них (додаток 2).
Результати державної підсумкової атестації з фізичної культури заносяться до протоколу (додаток 3).


Додаток 1


Перелік теоретичних питань для ДПА з фізичної культури

1. Фізична культура в сучасному суспільстві.
2. Здоровий спосіб життя. Активна рухова діяльність.
3. Здоровий спосіб життя. Гігієна тіла, одягу, місць занять фізичними вправами.
4. Здоровий спосіб життя. Оптимальний життєвий режим.
5. Здоровий спосіб життя. Оптимальний руховий режим.
6. Здоровий спосіб життя. Режим харчування.
7. Здоровий спосіб життя. Шкідливі звички та їх профілактика.
8. Туризм. Види туризму.
9. Основи туризму.
10. Основи техніки бівуачних робіт.
11. Використання наметів у похідних умовах.
12. Спортивне орієнтування.
13. Подолання рельєфу місцевості.
14. Подолання переправ.
15. Історія розвитку сучасного баскетболу.
16. Баскетбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила та хід гри.
17. Історія розвитку сучасного волейболу.
18. Волейбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила та хід гри.
19. Історія розвитку гандболу.
20. Гандбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила та хід гри.
21. Історія розвитку сучасного футболу.
22. Футбол. Місце для гри, устаткування, інвентар. Правила та хід гри.
23. Легка атлетика. Місце і значення легкої атлетики у системі фізичного виховання.
24. Історія розвитку плавання.
25. Основи плавання.
26. Спортивне плавання.
27. Гімнастика та її види.
28. Лижна підготовка.
29. Механізм розвитку втоми, її фізіологічна і біологічна сутність.
30. Перша допомога при отриманні травм.
31. Перша допомога при нещасних випадках на воді.
32. Обмороження. Перша допомога при обмороженні.
33. Опіки. Перша допомога при опіках.


Додаток 2
Залікові вправи та нормативи до них


Додаток 3

Зразок протоколу
проведення державної підсумкової атестації
з фізичної культури для учнів 11-го класу

№ з/п
ПІБ
Білет
Теоретичні питання,
бали
Техніка
 виконання вправи,
бали
Норматив №1
Норматив №2
Підсумкова
оцінка
назва
рез.
бали
назва
рез.
бали













Голова комісії ________________________

Члени комісії ________________________ 


Немає коментарів:

Дописати коментар